Program zaměřený na chování dětí nejen v mateřské škole.
… je určen dětem v MŠ a zabývá se vztahy mezi dětmi a samotným přístupem k dětem v kolektivu.
Cena programu za jedno opakování v MŠ činí 70,-Kč za žáka, minimálně 3.500,-Kč.
(Cena je konečná, obsahuje veškeré náklady spojené s provedením programu u vás.)
Optimální počet dětí pro jedno opakování programu je 50-60 (ve výjimečných případech do 70ti dětí). Trvání programu je 45 – 60 minut.
Program lze na základě požadavku MŠ rozdělit na dva samostatné preventivní programy. Jeden zaměřený na to, jak se chovat k cizím lidem a druhý na vztahy a chování se v kolektivu MŠ.
Stručný popis programu:
Nejdříve se věnuji chování děti v případě oslovení cizími lidmi a jejich lákání na bonbónky, hračky či zvířátka a informuji děti jak se v takovém případě chovat.
– S CIZÍMI LIDMI SE NEBAVÍME, NIKAM S NIMI NECHODÍME A NIC SI OD NICH NEBEREME.
Dále se v programu věnuji vzhledu, který nás často ovlivňuje – ne každý kdo se nám líbí, musí být hodným a dobrým kamarádem a obráceně. Naše jinakost (odlišnost) by neměla být důvodem pro odmítání, posmívání a ubližování.
– NEHODNOTÍME KAMARÁDY PODLE TOHO, JAK VYPADAJÍ, NEBO JAKÉ MAJÍ HRAČKY.
Hledáme společně s dětmi způsoby jak si hrát v kolektivu, jak se kamarádit a jak nají cestu k tomu, abychom zůstali stále kamarádi. Řešíme případ, kdy si jednu hračku chtějí půjčit dvě děti současně. Jak se nehádat a jak najít společné řešení a umět si s vzniklou situaci poradit.
– JSME KAMARÁDI, NEHÁDÁME SE A VŽDY HLEDÁME SPOLEČNÉ ŘEŠENÍ, ABY BYLI VŠICHNI SPOKOJENÍ.
Taky si ale s dětmi ukážeme, jak to vypadá, když se děti jako kamarádi nechovají a třeba nechtějí nikomu půjčit žádné hračky. Současně se v tuto chvíli zmiňuji o slušnosti a odpovědnosti – třeba povinnosti uklidit si po sobě hračky.
– UMÍM SE ROZDĚLIT A JSEM OHLEDUPLNÝ K OSTATNÍM.
Součástí programu je i scénka, kdy má vybrané dítě postavit obyčejný komín z kostek. Jde ale o kostky, které na sobě nechtějí držet a ve chvíli kdy se podaří kousek komínu postavit lektor tento komín sfouknutím zboří a různými dalšími způsoby toto své chování opakuji. Přestože mne děti vidí bráním se tím, že jsem se komínu vůbec nedotkl. Scénka má ukázat, že …
– NĚCO ROZTRHAT, ZNIČIT NEBO ROZBÍT DOKÁŽE KAŽDÝ HLUPÁK, ALE UMĚT NĚCO NAMALOVAT, POSTAVIT NEBO VYROBIT UMÍ JEN SPRÁVNÁ HOLKA A SPRÁVNÝ KLUK – PROSTĚ ŠIKULKY.
Hodnocení z míst, kde program již proběhl:
IZŠMŠ Sruby 80, 565 44
Dobrý den, moc děkuji za úžasný program v naší MŠ.
MŠ Olešná, okres Rakovník
Dobře zpracované téma, zaujetí dětí a jejich zapojení. Program a vystupování lektora hodnotím kladně.
MŠ Libina 211
Program byl pro děti přínosný, především pro zapojení a vtažení dětí do projektu scénkami situací se kterými se děti mohou setkat a mohly si svou reakci zkusit „na nečisto. V budoucnu bychom určitě podobný program na jiné téma objednali.
MŠ Vižňov
– Program se mi velmi líbil. Děti celou dobu udržely pozornost a byla jsem ráda, že byly do programu zapojeny nejen děti, ale také učitelé. Program zároveň i pobavil. Zároveň chci podotknout, že tato osvěta, jak jsme zjistily z reakcí dětí, je velmi potřebná, jelikož děti pravidla bezpečného chování opakují jako básničku a ví, ale zároveň se okamžitě nechají nachytat a bez rozmyšlení jsou ochotni odejít s úplně cizím člověkem a nebo o sobě povědět úplně vše. Byla jsem vyděšena, že i přes vše co se jim skoro denně opakuje, jsou bohužel tak snadným cílem. Dále bych ráda poděkovala panu Zaoralovi za skvělou komunikaci, ochotu a velmi příjemné vystupování. Vážím si Vaší dlouhé cesty k nám do školičky a velmi Vám za ní děkuji.
– Program byl velmi přínosný a pro děti dobře srozumitelný. Pan lektor různými hranými situacemi dětem ukázal, proč se mají vyhýbat cizím lidem, co by se mohlo stát. Hravou a veselou formou dětem ukázal špatné chování mezi kamarády a vysvětlil, jak to má být správně. Děti s panem lektorem spolupracovaly a my doufáme, že si něco zapamatují a budou se podle toho chovat a jednat správně.
Mateřská škola Jablonec nad Nisou, Jugoslávská 13, příspěvková organizace
Velmi pěkný naučný program. Děti spolupracovaly na programu, zapojovaly se do výstupů a moc je to bavilo. Zábavnou formou se poučily o nevhodném chování svém, ale i dospělých a jak se bránit a přistupovat k vlastní bezpečnosti.
Mateřská škola Mírov
Dobrý den, projekt byl pro děti veskrze prožitkový, děti si prakticky vyzkoušely, jak se zachovat v různých situacích. Lektor byl na činnosti připravený, byl vtipný, pohotový, děti zaujal svým vystupováním. Akce se povedla, splnila svůj účel a my se budeme těšit na nějaké to příště. 🙂
Základní škola T. G. Masaryka a mateřská škola Přibyslavice, příspěvková organizace
Program byl hezky připraven, lektor děti dokázal zaujmout (poslouchaly, reagovaly na dané situace, odpovídaly…).
Děkujeme 🙂
ZŠ a MŠ Staňkovice, okr. Louny
– Program byl poutavý, zábavný. Lektor upoutal pozornost dětí a dokázal ji udržet po celou dobu programu. Děti spolupracovaly s radostí.
– Pan Zaoral měl připravený velmi poutavý program pro děti. Překrásným způsobem uměl upoutat jejich pozornost a rozpovídat je o jejich pocitech. Jeho povídání a pohled na život zaujal i pedagogický sbor, který tímto moc děkuje. Dělejte to dál, protože to má smysl.
MŠ Vinohrady Rakovník
Program pro děti byl velmi pěkně a srozumitelně zpracován, děti se aktivně zapojovaly a bavily. Všechny situace byly pro děti poučné, avšak zpracované zábavnou formou.
Mateřská škola Zdounky, okres Kroměříž Zdounky 28 768 02 Zdounky
Váš program se dětem i paní učitelkám velice líbil, byl zajímavý, vtipný, ale hlavně poučný. Těšíme se na další setkání s Vámi.
MŠ Sloveč
Zajímavý program, který děti zaujal. S lektorem děti spolupracovaly a snad si také z programu něco zapamatovaly.
ZŠ a MŠ Horní Studénky
Program je perfektně vymyšlený, lektor, pan Zdeněk, svým vystupováním zaujal i ty nejmenší děti v MŠ (2,5 roku). Děti se soustředily po celou dobu programu, spolupracovaly s lektorem, myslím, že je program opravdu zaujal a odnesly si ponaučení, jak se mají chovat nejen v MŠ, ale i venku na ulici nebo doma.
Panu Zdeňkovi bych ještě jednou ráda poděkovala za velmi poutavé povídání o „vážných“ situacích.
Tento program mohu školkám jen doporučit.
ZŠ T.G.Masaryka a MŠ Dolní Bousov
Program byl velmi hezký. Těšíme se na další setkání.
MŠ Krásnolipská Rumburk
Program byl cíleně vybrán na začátek školního roku, kdy si s dětmi povídáme o pravidlech a chování dětí v mateřské škole i mimo ni. Do programu byly zapojovány děti, touto cestou si děti mohly vyzkoušet správné chování a jednání. Pan Zaoral měl vlídný přístup k dětem, děti zaujal a získal si jejich pozornost.
Byl to skvělý zážitkový program, škoda, že děti nezažily psa Sorbona, o kterém jiné školky tolik básní.
Děkujeme za program a někdy přístě na viděnou.
Mateřská škola Bystřice pod Hostýnem, Bělidla 1168, okres Kroměříž, příspěvková organizace
Dne 12. září u nás v MŠ proběhl program o správném chování, při kterém se děti dozvěděly mnoho zajímavých věcí přínosných pro své bezpečí – aby s nikým cizím nikam nechodily, nic si od něj nebraly a s cizími si nepovídaly. Pozitivně bych ohodnotila scénky, při kterých byly děti vtáhnuty do děje a problematickou situaci si přímo vyzkoušely a v případě, že reagovaly nesprávně, byly opraveny a poučeny. Nakonec se seznámily i s pejskem Sorbonem a mohly si jej pohladit a popovídat si o něm. Program bereme jako vhodnou prevenci pro děti předškolního věku a hodnotím jej velmi pozitivně. Děkujeme
MŠ Prštice
Velmi pěkně připravený program pro děti formou prožitku v příjemné atmosféře s kvalitním preventivním programem, jsme velmi spokojeni a přejeme lektorovi i pejskovi jen vše nejlepší.
Kolektiv MŠ
MŠ Seč, okres Chrudim Na Hrázi 300, 53807 Seč
Skvělý interaktivní, zážitkový program, který nenásilnou formou učí děti bezpečnému a ohleduplnému chování. Do praktických ukázek se s nadšením zapojily děti. Program byl vtipně sestaven a střídaly se chvilky vážné s chvilkami legrace. Na závěr bylo vše důležité zopakováno a zdůrazněn význam všech opatření.
Mateřská škola Trhová Kamenice,Ivana Makovská
Program ze dne 8.11. 2013 se nám líbil, byl přínosný, bohužel nebylo přítomno moc dětí. Asi bych osobně nejprve začala vztahy mezi dětmi a teprve potom / po seznámení a navození kladného vztahu k osobě lektora/ použila převlek vojáka. Takhle se některé děti hned na začátku rozbrečely a bály se. Ještě mě napadá, že utváření kamarádských vztahů se ve školkách věnuje větší prostor hlavně v září, takže v té době by to sedělo ještě víc. Ty cizí lidi bych třeba udělala i zvlášť v jiném bloku, možná jen pro předškoláky. Sorbon neměl chybu, takovéhle využití psího lektora jsem ještě nezažila a pro děti je to jednoznačně skvělé. Takže děkujeme a někdy zase naviděnou.
M.Šotolová, MŠ Trhová kamenice
ZŠ a MŠ Oudoleň
Povídání o chování pro MŠ obsahovalo vysvětlení pravidel důležitých pro soužití v MŠ. Pravidla jsou v naší MŠ již zavedená, bylo to proto pro děti zopakováním toho, co se běžně při různých situacích v MŠ řeší. Pro děti bylo zajímavé povídání a cizích lidech a nebezpečí styku s nimi. V podání vojáka toto téma neznaly. Bylo s nimy probíráno hlavně pomocí her a příběhů. Součástí u nás v MŠ byla také ukázka Sorbonovy školy chování, kterou nejstarší děti již viděly. Mladší děti z ní byly překvapené.